grr på er

Jag blir så irriterad när jag läser och hör folk klaga på snöröjningen och på tågförseningarna. En del menar att SJ borde kunna bättra sig eftersom det faktiskt snöar varje år. De borde veta hur detta ska lösas. Men vad fan de gör ju så gott de kan! När jag åkte från Lund till Stockholm häromdagen var vi två minuter för tidiga. Jag tycker att det är grymt att man kan hålla en tidtabell så exakt när man åker en så lång sträcka, där vad som helst kan hända. Resan tar förövrigt cirka fyra timmar, då tycker inte jag att tjugo minuter är en försening. Men du kanske tycker att de ska springa runt längs varenda spår i hela Sverige och skotta eller? Million dollar project.
Och kommunens snöskottning då. Tror du de har en plogbil för varje gata i hela Uppsala startklar utifall det skulle börja snöa? Om det snöar får man väl fan räkna med att pulsa en del, och ta på sig kängor. Flytta till varmare breddgrader om det vita stör dig. När jag vaknar mitt i natten och hör plogbilen köra förbi utanför blir jag först irriterad för att det betyder att det snöar, och sen blir jag glad för att det finns fina människor som försöker göra helvetet lite bättre! CRED.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Äntligen en vettig person som tycker som jag. Det stod i tidningen att tågpersonal i princip blivit mordhotad pga förseningar.

Förstår dock att det är lite svårt för gamlingar men då får väl vi som är starkare hjälpa dem.

2010-02-17 @ 13:30:39
Postat av: Mamsen

Äntligen en vettig person som tycker som jag. Det stod i tidningen att tågpersonal i princip blivit mordhotad pga förseningar.

Förstår dock att det är lite svårt för gamlingar men då får väl vi som är starkare hjälpa dem.

2010-02-17 @ 13:31:25
Postat av: ralle

hårda streetcred till alla som gör livet lite ljusare för alla andra! det är najs!

2010-02-18 @ 02:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0