plogjour?

Sitter och klurar lite, eller nej det gör jag inte, men jag gjorde, när jag var på väg hem från stan, och några andra gånger...

Okej då kör vi. Gubbarna i plogbilarna, jobbar de jour som plogbilsförare? Så att de blir inringda om det börjar snöa en natt? Eller jobbar de för kommunen och gör en massa olika saker hela tiden? Typ plogbilskör, sandar, hackar ner is från taken och krattar rabatter. Vore ju underligt om man kunde utbilda sig till plogbilsförare i och med att det kanske inte blir sådär jättemycket jobb under året.

Nu hittar jag på en lösning själv... orkar inte fundera längre. De måste vara de som har blivit dömda till samhällstjänst? För fyfan vilket skitgöra att rejsa runt i traktor en hel natt då det snöar. När alla andra sover gott, ända fram tills att man kör förbi husen de bor i. För det är väl inte bara jag som vaknar varenda natt klockan fyra då de kör förbi?



Usch och fy för dessa bilar. Har nästan fobi mot dem. Blev jagad av en en gång. I alla fall kändes det så.

Kommentarer
Postat av: elsa

jag tror att det är lastbilsförares eller busschaufförers extraknäck!! :D Nu har jag kommenteat alla nya inlägg, askul! Keep up the good work Kebne!!!!! PUSSSSSSS

2010-01-29 @ 20:45:53
URL: http://holabonita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0