lekmunnen

En sak jag har funderat ett tag på men aldrig vågat/velat/kännt för att ta upp med någon:

När man jobbar på Alnäs så är det inte sällan barnen ger förslag till roliga lekar. Deras favoritlekar. Och när de kommer med ett förslag vill de gärna förklara hur leken går till. Inte helt konstigt kanske eftersom jag brukar fråga. Men jag förstår aldrig hur de menar. De babblar ihop något och säger alla regler med mera. Men jag har nog aldrig helt förstått en lek kommen ur deras munnar. Det brukar inte bli så sammanhängande. (Och nu menar jag inte att hänga ut barn som dåliga! Herregud!) Det jag undrar är om man förstod sina kompisar när man skulle leka någon utav dessa lekar då man var liten? Det måste man ju ha gjort. För man kunde ju alla lekar. JÄTTEKONSTIGT VERKLIGEN.


v-dala en kväll när solen gick ned (ovanligt va?)

Kommentarer
Postat av: r.t

men era barn på alnäs är knas! Molly barn kan förklara allt! ;)

2010-06-21 @ 22:11:41
URL: http://blackmonday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0